Tipy

XIII Keto Diet

23. září 2017 v 9:39 | Anahell
Do neděle jsem pryč a tak jsem přednastavila tento článek :)

Našla jsem zajímavou věc.

Tedy dietu.

Jmenuje se to: KETO DIET

A v podstatě je to o tom, že denní příjem sacharidů nesmí překročit 20g.
Možná to zní jednoduše, ale ono 20g se přesáhne tak moc lehce, až to i mě překvapuje.
Tato proteinová dieta není žádnou novinkou. Věc by se měla mít tak, že při keto dietě vniká ketóza. Vlastně by se mělo hubnout bez ztráty svalové hmoty.
Ketóza nastává, když se tělu ve stravě pravidelně dodává dostatečné množství proteinů (bílkovin) a zároveň je na minimum snížen příjem sacharidů a tuků. V ketóze se pak začínají tvořit "ketolátky". Vznikají štěpením tukových tkání a mají schopnost plnohodnotně nahradit sacharidy, které jsou primárním zdrojem energie člověka.
V důsledku toho dochází k úbytku nejen podkožního tuku, ale také útrobního tuku. Snižuje se hladina cholesterolu v krvi a klesá produkce hormonu inzulinu, který štěpí cukry a vyvolává chuť na sladké. Ketózu neprovází hlad, chutě ani špatná nálada. Naopak! Člověk se cítí plný energie a místy má až euforickou náladu. Ketóza je také skvělý detoxikační prostředek. Tělo totiž spaluje i usazené toxické látky, prostě vyloučí vše, co nepotřebuje. Do ketózy se organismus dostává po 2 - 3 dnech proteinové diety.

Jak vidíte, doplnila jsem si ketodietu do tabulek. Je mi jasné, že při hladovění nebude výsledek úplný, ale myslím, že má smysl dodržovat keto dietu i při ABC dietě, protože je rozdíl sníst 40 kCal špenátu než 40kCal kostičky čokolády. A výsledek by mohl být pak lepší, než se spát sacharidy :)

Obrázky potravin a jejich hodnot najedete v celém článku :) Vzala jsem je ze stránek, kde jsou i tyto RECEPTY. Najdete tam i spoustu jiných typů. A zlepšíte angličtinu :3

XII Melta a Caro

17. září 2017 v 11:28 | Anahell
Cikorka, obilka, žitovka, polní káva
aneb MELTA
aneb nápoj našich babiček :3


Moji praprarodiče si vždycky tento nápoj udělali s mlékem do termosky a vzali si ji na svá pole, k práci.

Protože spousta z nás je závislá na kávě, mám pro vás alternativu kávy, která je velmi výživná a dodává energii, i když neobsahuje kofein. Ale díky tomu i víc kalorická. Podle kalorických tabulek má melta 15 kCal na 100 ml. Což není málo, ale na druhou stranu bych ji zcela nezavrhovala.

Melta je směs kořene čekanky obecné, cukrové řepy, žita a ječmene. Kořen čekanky se v tradiční potravě se nenachází. Obsahuje inulin, který se využívá při léčbě žlučových kaméncích, zánětech močových cest, při ledvinových kaméncích, při nechutenství, zácpě. Byl prokázán účinek snižující hladinu cholesterolu v plazmě a játrech a snižující tvorbu otoků (což je fajn hlavně pro ty, kteří se přátelí i s Miou). Má probiotické účinky, posiluje kondici střev a brání je například před záněty, průjmovou infekcí i nádorovými chorobami. Pomáhá proti překyselení organismu.

Další možnost je pít Caro. Obsahuje čekanku, ječmen a žito a někdy bývá obohaceno o vlákninu. Ale zatímco si meltu připravíte jako kafe (pozor, nenechávejte sedlinu jako 'turka', ale zceďte), caro je rozpustné a nemělo by se zalévat vroucí vodou a prý není moc vhodné jej míchat s klasickým mlékem. Takže teoreticky je náročnější na přípravu, ale já většinou na to kašlu a zaliji jej klasickým mlékem :D

Sama mám raději meltu.

XI Proč chilli?

16. září 2017 v 22:41 | Anahell
Proč jím feferonky a proč je nejím každý den?


Obsahuje vitamíny C a B a kapsaicin. Kapsaicinová složka v čili papričkách může snižovat hlad a zvyšovat výdej energie.
Snižuje chuť na tučné, slané i sladké!
Ohřívá organismus a tím napomáhá vyššímu výdeji energie. Ale tím, že zahřejí tělo, tak mají povzbuzující účinky, používají se při nachlazení, revmatické bolesti a slabém krevním oběhu a také zlepšují stravitelnost tučných a těžkých pokrmů, protože podporují vylučování trávicích šťáv.

Ale pozor: nesmí se to přehnat. Jakmile si tělo navykne na ostré pokrmy, není už hubnoucí účinek tak zřetelný nebo i zcela vymizí. Pokud máte problémy s jícnem, je lepší se chilli vyvarovat.
Některé chemické sloučeniny nacházející se v chilli papričce, jako je např. aflatoxin, mohou způsobit nebo posílit rakovinu žaludku, jater a tlustého střeva (ale kdo ví, jak to přesně je...). A chilli bohužel posiluje migrény.

Takže shrnuto - je to kouzelný lék. Ale ne v případě, jestli máte Miu nebo pokud trpíte na migrény...

X Jak cvičit v MHD

16. září 2017 v 12:19 | Anahell
Dnes trošku toho humoru, abych tu nebyla neustále vážná :)


Narazila jsem na soubor gifů ukazující, jak cvičit i ve velkoměstě.
A něco i praktikuji :D

Tak třeba: I'm late jog, toe stands, subway surfing nebo crosswalk dash.
O čem mluvím? xD
Více v celém článku ;)

IX Kedlubna a červená řepa

9. dubna 2014 v 0:02 | Anahell
Zlatý důl objeven!

Aneb - na kalorických tabulká, které jistě tak hojně využíváme, jsem si našla složení a kalorie kedlubny a červené řepy.
Tedy v syrovém stádiu.

A já nevím jak vás, ale mě vždycky kedlubna ohromně zasytí.
Navíc mají důležité na minerály, které nám při ne-jezení právě chybí!
Takový salát z těchto dvou přísad může být důležitým zdrojem živin pro naše těla.

Kedluben:
na 100g 31kCal

Obsah potraviny:
Obsahuje velké množství vitamínu C, E, B a karoteny. Dále obsahuje vápník, draslík, zinek a železo. Neobsahuje skoro žádný tuk.

Vliv na zdraví:
Podporuje snižování nadváhy, posiluje imunitní systém. Působí preventivně proti infekcím.
Kedlubny starší, zdřevěnělé, jsou docela dobře stravitelné. Jsou vhodné pro lidi trpící zácpou.

Červená řepa:
na 100 má 43kCal

Obsah potraviny:
Obsahuje malé množství vitamínu C a B, zato je velmi bohatá na bílkoviny, vlákninu, draslík, zinek a důležitou látku pektin.

Vliv na zdraví:
Posiluje metabolismus, vhodná při nemocech srdce, podporuje vylučování cholesterolu a působí proti vysokému tlaku.
Konzumace není vhodná pro diabetiky a pro lidi s močovými kameny.

Takže hurá do kedluben a řep :3

VIII. Brokolicová polévka

3. srpna 2013 v 13:48 | Anahell
Byla tu žádost na recept na dietní brokolicovou polévku. Tak tady je :)

Potřebujete (je to na jeden veliiiký hrnec. Na 3členou rodinu to vydrží na 3 dny! Proto dávám zbytek na mrazák...):
1x Celou brokolici (takový ten velký svazek - který jenom mírně očistím a zpracuji celý!)
4x malé brambory (3 velké)
4x plátky krůtí šunky (nebo kuřecí) či jinou lehkou uzeninu :)
1x cibule
česnek
2x polévkové lžíce olivového oleje
sůl, pepř či jiné bylinky na dochucení :)
hrneček mléka

Rozehřejeme si v hrnci olivový olec s cibulí a uzeninou. A trošku je osmahneme. Ale opatrně - olivový olej se nesmí přepálit! Takže spíš jenom zahřát :)
Nalijeme do toho zatím tak půl litru, litr vody. A nakrájíme do ní brokolici, brambory a česnek. Podle toho dolijeme vodu. Tak, aby veškeré ingredience byly ponořené, ale nesmí zbytečně plavat. Necháme vařit tak půl hodiny. Ale pokud déle, nevadí to :)
Stáhneme hrnec z trouby a nahrubo namixujeme ručním mixérem. Dochutíme solí a pepřem (někdy dávám špetku bazalky nebo rozdrceného jalovce). A mixujeme dál, na jemno. Přitom přilijeme mléko.
Jistě, že by se to dalo připravovat jinak a ještě dietněji (nedávat mléko, vynechat olivový olej a uzeniny, takže i první tři věty postupu), ale pokud s někým žijete a chcete, aby to jedl/a/i také, je lepší tato varianta. Nehledě na to, že tato polévka se všemi ingrediencemi je velice výživná a obsahuje vše, co lidské tělo potřebuje ke svému chodu :) A nemusíte jíst v ten den už nic jiného. Nebo si k polévce dát knackebrot. Je to zdravé a díky brokolici nízkokalorické.
Takže žádné výčitky :)
Brokolice se dá také nahradit mrkví, celerem, hráškem, nebo různě to míchat :) Záleží na tom, jakou chcete mít polévku~~

Brou chuť~

VII. Mrkvová kaše/polévka

6. července 2013 v 13:52 | Anahell
Úplně nejlepší věc, kterou můžete udělat je to, že si sami pohlídáte vařené jídlo.
A když se vám zadaří uvařit něco nízko kalorického, a sednete si k otmu s rodinou, budou si všichni myslet kdo ví co nejíte za sytá jídla. To platí u této kaše, nebo spíš polévky (to záleží na tom, kolik tam nasypete ovesných vloček).

Dělám si ji do gigantického hrnce, kde je minimálně 15 porcí. Celý hrnec má cca 1500 kCal, takže to je tak 100 kCal na jednu porci :)

Takže můj recept:
Potřebujeme mrkev, cibulku, česnek, pro masožrouty přidáme drůbeží párek, aby neremcali, mléko, pepř, sůl, ovesné vločky, olivový olej, trošku másla.
Na dno hrnce dáme 2 lžičky olivového oleje a uzounký plátek másla. Přímo to nenecháme smažit!, jenom spíš tak jako prokřehnout, zahřát nakrájenou cibulku a párek. Zajileme vodou a nahážeme tam nakrájenou a začištěnou mrkev spolu s česnekem a zasypeme to vločkami. Podle potřeby. Pokud z toho chceme mít kaši a udělat z toho hlavní jídlo, dáme jich více, pokud jen polévku, nasypeme tam toho méně. Jenom tak, aby se zahustila. Osolíme, opepříme.
Vaříme ve varu tak 20 min.
Poté rozmixujeme a protože je smetana příliš kalorická, přidáme prostě polotučné mléko. Všechno dělám od oka a propočítávám si v průběhu, takže vám množství nenapíšu přesně.

A můžeme papkat.

pokud chcete polévku, dají se ovesné vločky nahradit i tak dvěma bramborama na zahuštění. Mimoto - bramborový škrob je velice pro tělo důležitý a nenahraditelný.

Nejen, že to je nízkokalorické, je to i ohromně zdravé. třeba já s česnekem nešetřím a dávám do hrnce i 5 stroužků.

VI. Vodová dieta

18. června 2013 v 22:54 | Anahell
Mluvila jsem o vodové dietě a tak upřesním, co to vlastně zamená :)
Zjednodušeně: Pijete hodně vody (pokud možno obyčejné z vodovodu).

Jsou různé verze:
Vodová dieta modelek je v podstatě to, že co je v pevném stavu, nejí, nebo si jenom něco málo zobnou po tom, co si vyplaví břicho tekutinami.
Nemusíte to tak hrotit samozřejmě. Ale hlavní zásady jsou takové:
1) Jíst maximálně 3x denně (porce max. poloviční! A i mléko se dá považovat za jídlo - viz bod 3)
2) Před každým jídlem vypít 0,5 l vody
3) v případe hladu pít pít pít pít

Ale pozor!
Nesmíte si sednout a vypít 4 l najednou (je riziko, že se utopíte! Prostě se vám dostane voda i do mozku!)

A také je tu riziko a to živiny! S nadbytkem vody se vyplavují potom z těla i látky ne škodlivé, ale naopak - potřebné pro tělo. Vitamíny a minerály. Proto je zapotřebí je minimálně doplňovat multivitamínovými a minerálními doplňky stravy.

Jedná se o poupravenou klasickou drastickou vodní dietu:
VODNÍ DIETA
Jde o dietu podle dr. Stillmana a podstatou je vyloučení tuků a cukrů ze stravy, zakázána je konzumace ovoce, zeleniny, mléčných produktů a jídel obilného původu za doplňování minimálně 8 sklenic vody denně. Při této dietě je třeba užívat multivitaminové tablety, vitaminy řady B a kyselinu listovou.
Tato dieta se dnes ovšem praktikuje jako jednodenní, maximálně dvoudenní, protože se příliš drastická.
(pro další 3 drastické diety rozbal celý článek)

V. 4 zásady

18. června 2013 v 22:54 | Anahell
4 obecné zásady při hubnutí:

1) vyloučit alkohol, neboť obsahuje kalorie, zatěžuje játra, prodlužuje trávení a rozkládá vitaminy skupiny B. Dlouhodobým rizikem požívání alkoholu je i zadržování tekutin ve tkáních

2) omezení používání tuků na minimum. Tuto zásada je však velmi obtížné dodržet. Doporučený příjem tuků za den je 50 - 60 g, což jsou 2 lžíce oleje. Odstředěné mléko obsahuje určité množství tuků, dále sýry, paštiky i obyčejný rohlík. Pro dodržení této zásady je nutná velká pozornost;

3) vyřazení konzumace bílé mouky a cukru. Bílá mouka zpomaluje průchod střevním traktem a je lehce vstřebatelná a bílý cukr neobsahuje prvky napomáhající rychlému vstřebávání vitaminů. Pro vypuzení tuků z těla je nutný zvýšený přísun vlákniny, jež obalí částice tuku, a tím se vylučuje tuk z těla. Pro užívání vlákniny je nutné začít postupným zvyšováním příjmu vlákniny, a to nejlépe ve formě vařené vlákniny, aby nedošlo ke křečím;

4) příjem velkého množství zeleniny. Zelenina obsahuje široké spektrum vitaminů a minerálních látek a v neposlední řadě i celulózu. Nejlepší pro úpravu zeleniny je vaření v páře či v malém množství vody, pro využití veškeré výživné složky zeleniny.

IV. Industrial Dance

18. června 2013 v 17:53 | Anahell
Padla tu otázka,
co je to za tanec - ten, který tančím.

Takže je to industrial. Jak jednou tomu člověk přijde na kloub a slyší pak hudbu typu IBM, jen těžko se ubrání.
Tancuji to vždycky, když poslouchám industrial hudbu a třeba uklízím, nebo tak.
Protáhne se tím vážně celé tělo... je to takový... zrychlený aerobik xD

No sice to tancují i silnější slečny, ale určitě je lepší pohled na hezkou kůstku než na natřásající se haldy tuku.


(další videa v rozbaleném celém článku)

III. Zpevnění poprsí

18. června 2013 v 17:26 | Anahell
Takže na mnoha blogách jsou různí návody na zpevnění různých partií těla.
Co ale neřeší je, pokud opravdu jeden hodně zhubne, co se stane s poprsím?
Povadne. A to děsně.
Proto bychom měly věnovat pozornost našim hrudníkům stejně tak jako tomu, kolik kilogramů jsme zhubly. Na povadlé kusy kůže máme ještě pár let čas, ny?

Bezva stránky o cvičení a nejen zde: GALENUS

(pro více info rozbal celý článek)

II. Arašídy, pistácie a jiné ořechy

17. června 2013 v 10:43 | Anahell
Už loni jsem vedla jídelníčky apod., jen ne veřejně. A právě to nejspíš byla chyba. Nikdo mě nepodporoval, nedával tipy a tak když jsem se trochu rozjedla, neměla jsem sílu dál pokračovat. Teď skončit jen tak nehodlám.

Ale přišla jsem loni na velice dobrou věc. A to na arašídy a pistácie. Nesmí se jich velké množství, ale když nejsou solené a musíte si je vylupovat sami, už to jídlo samo o sobě vám zabere čas. Mysl se víc soustředí na sundavání slupky a ne na hlad. Ale také jsou přece jen kalorické, takže, když je oříškový den, jí se jenom oříšky.

Pistácie:
Pár hrstí pistácií ve skořápce obsahuje více draslíku než banány. To pomáhá (jako součást zdravé výživy) k úpravě krevního tlaku (snižuje jej!), neboť draslík otupuje účinky soli.
Pistácie jsou zásobárna zdraví. Látky v nich obsažené snižují obsah "zlého" cholesterolu s nízkou denzitou v krvi a tím redukují riziko kardiovaskulárních onemocnění, působí preventivně proti zánětům a to až na buněčné úrovni a dokonce dokážou mírnit účinky stresu. Na blahodárném působení pistácií se mimo jiné podílí i vyšší obsah draslíku, vápníku, železa, fosforu a esenciálních aminokyselin (ty, které si naše tělo neumí vyrobit samo).
Přestože pistácie obsahují, stejně jako spousta jiných ořechů, tuky, jedná se o nenasycené mastné kyseliny a tudíž našemu zdraví prospěšné. Vitamin E a vláknina, obsažené v pistáciích pomáhají snížit riziko onemocnění rakovinou střev.
Takže, pokud chceme mlsat zdravě, pistácie jsou velmi vhodné (nesolené!), nejen, že výborně chutnají, ale také prospívají našemu zdraví. Jenom pozor na množství! Stejně jako jiné ořechy mají dost energie, kterou musíme pak spotřebovat.

Arašídy:
Tuky, bílkoviny a vláknina v arašídech vám pomůže udržet pocit sytosti na delší dobu, takže nebudete mít chuť dávat si ještě nějakou svačinku. Výzkum vědců z Harvardské univerzity zjistil, že při mírné dietě obsahující arašídy a arašídové máslo se dobrovolníkům spíše dařilo dosáhnout a udržet si hmotnost než při nízkotučné dietě s podobným množstvím kalorií.
Arašídy jsou vynikajícím lékem na nervovou soustavu, podporují krvetvorbu, působí při nemocech srdce, krevního oběhu a látkové přeměny. Pokud trpíte některými kožními onemocněními, mohou Vám právě arašídy pomoci upravit Váš zdravotní stav. Velmi pozitivní účinky mají arašídy i při ochraně před zubním kazem. Většinu těchto vlastností má i arašídový olej.
Pozor na plísně napadající arašídy - může být rakovinotvorná!

Další ořechy:

Vlašské ořechy: snižují cholesterol
Strava obohacená o vlašské ořechy snižuje hladinu cholesterolu až o 0,3 mmol/l. Dokazuje to třináct studií, kterých se zúčastnilo více než 365 lidí. Stačí vám 30 g denně a výsledky budou vidět už za měsíc.

Kešu: bojují proti únavě
Kešu oříšky mají dvakrát více železa než hovězí maso. Železo pomáhá roznášet kyslík v těle a jeho nedostatek může vést k extrémní únavě a špatné koncentraci.

Pekanové ořechy: lék na chřipku a nachlazení
Pouhých pět pekanových ořechů obsahuje asi šestinu doporučené denní dávky zinku, který je zásadní pro fungování bílých krvinek, jež bojují proti bakteriím a virům, včetně nachlazení a chřipky.

Para ořechy: prevence rakoviny
Para ořechy jsou nejbohatším zdrojem selenu, živiny, která pomáhá chránit buňky. Vyšší hladina selenu byla spojena se snížením rizika vzniku některých druhů rakoviny (např. močového měchýře a prostaty). Dva ořechy poskytnou více než denní potřebu.

Mandle: pomáhají vyrovnat se s diabetem
Vysokým obsahem vlákniny a nulovým obsahem sacharidů dávají mandle nižší glykemický index potravinám, jichž jsou součástí. Mají vysoký obsah hořčíku, který také hraje velkou roli při regulaci hladiny cukru v krvi.

Lískové oříšky: podporují zdraví celkově
Lískové oříšky jsou bohaté na srdci prospěšné mononenasycené tuky a jsou jedním z nejbohatších přírodních zdrojů vitamínu E, který ochraňuje buňky. Kromě toho jsou lískové ořechy bohaté na vlákninu, vápník, hořčík, zinek, kyselinu listovou a biotin, což z nich dělá všestranně zdravou potravinu.

I.

17. června 2013 v 0:36 | Anahell
Jenom soubor tipů, které jsou pro mne zásadní a které je pro mne možné dodržovat.

- překonat 14 dní
- ráno cvičit, pak jablíčko, půl hodiny počkat, jídlo - cereálie
- jíst pomalu, žvýkat každé sousto min. 30x
- ovoce ráno, zelenina později
- rychlé procházky, industrial dance a kolečkové brusle
- žvýkat žvýkačky
- lesk na rty místo jídla
- studená voda, voda s citronem (velké množství)
- zelený a černý studený čaj, hořká káva
- schody místo výtahu, rychlá chůze
- nejíst po 5té hodině
- gumička kolem zápěstí při myšlence na jídlo s ní prásknout
- sklapovačky před spaním
- kořenit jídlo
- sprcha studenou vodou

Více tipů ZDE
 
 

Reklama